Problema: Case si utilitati

by dumitru on 10 martie 2012 · 21 comments

O problema venita la sectiunea “Propune problema”.

Avem trei case si trei utilitati:
C1 C2 C3

APA GAZ CURENT

Se pot duce linii de la fiecare utilitate la fiecare casa fara ca aceste linii sa se intalneasca ?

Propusa de Romica.

Probleme similare:

[Arata raspunsurile] [Raspunde si tu!]

{ 21 comments… read them below or add one }

1 tiberiu 11 martie 2012 la 15:41

da, apa se duce subteran , gazul ,la nivelul solului si curentul aerian .

Răspunde

2 Victor 11 martie 2012 la 16:41

Da.

Răspunde

3 logica 11 martie 2012 la 19:06

Paote nu am inteles problema bine dar sigur ca se poate, pamantul e mare e loc pentru toate liniile.

Răspunde

4 florin 11 martie 2012 la 22:02

Da – daca se lucreaza in spatiu – 3 dimensiuni
Nu – daca se incearca in plan – 2 dimensiuni

Răspunde

5 . 12 martie 2012 la 20:14

Problema se reduce la studiul variantelor posibile cu ajutorul teoriei grafurilor, iar raspunsul este NU. Nu exista nicio astfel de varianta. Desigur, daca se permit anumite artificii, cum ar fi trecerea unei linii printr-o casa, atunci imposibilul devine posibil.

Răspunde

6 CalinC 15 martie 2012 la 13:19

Nu.

Răspunde

7 Andreea Livia Lupșa 17 martie 2012 la 1:02

Da, se poate: în 3D :)

Răspunde

8 ADY 19 martie 2012 la 23:30

Nu se pot duce linii, este o problema din teoria grafurilor care a fost demonstrata ca inrezolvalbila~, dar cine are chef poate sa incerce:)

Răspunde

9 spawn 22 martie 2012 la 19:10

Nu se poate. Tine de teoria grafurilor, mai precis de cele 7 poduri din Konigsberg. Mai multe detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Seven_Bridges_of_K%C3%B6nigsberg

Fiind 3 x 3 = 9 drumuri posibile, e o cale non-euleriana. Ca sa unesti fiecare sa nu se intersecteze, trebuie sa fie numar par. Cel mai apropiat e 8.

Răspunde

10 Octavian 27 martie 2012 la 21:56

Da, prin pozitionarea acestora in spatiul tridimensional, acest lucru devine posibil.

Răspunde

11 sendy 1 aprilie 2012 la 23:04

nu se poate

Răspunde

12 andrei 9 aprilie 2012 la 14:29

de aia exista 3 dimensiuni :-?? deci se poate…caz concret fatza spate si de sus…desi e posibil sa fie intrebare capcana

Răspunde

13 bogdall 11 aprilie 2012 la 3:45

Probabil problema se refera la o grupare de genul a-1 a-2 a-3 b-1 b-2 etc. Se poate: casele sa nu fie coliniare (deci sa formeze un triunghi) si apa sa fie in interiorul triunghiului.

Răspunde

14 Andrei Grigorean 10 mai 2012 la 17:55

Nu se poate, iar explicatia vine din teoria grafurilor. Problema cere sa construim un graf bipartit complet cu 3 noduri in stanga si 3 noduri in dreapta care sa fie planar. Este binecunoscut faptul ca K3,3 nu este planar: http://en.wikipedia.org/wiki/Planar_graph

Răspunde

15 razvan 25 iulie 2012 la 17:14

se poate

puneti 3 case una langa alta. utilitatile intra prin casa din mijloc spre exemplu si de la ea pleaca la celelalte 2 case.
Bine o sa ziceti ca nu scrie nicaieri. Ideea e ca intrebarea oricum e capcana, ca e evident ca-i imposibil. Toata chestia e sa descoperi ceva care sa dea raspuns afirmativ. Asa ma gandesc eu.

Răspunde

16 alx 28 iulie 2012 la 7:33

La cum se pune intrebarea…:avem un cerc,cele 3 case sunt puncte pe el,utilitatile pleaca din centrul cercului.

Răspunde

17 stefan 22 august 2012 la 7:22

Da.
(Cele trei case se afla pe o linie perpendiculara planului in care se afla cele trei utilitati)

Răspunde

18 Remus 2 martie 2013 la 12:16

da. c1
c2
c3 . apa vine du sus , curentul de jos si a 3-a utilitate din lateral

Răspunde

19 Remus 2 martie 2013 la 12:19

c1
c2
c3

Răspunde

20 Remus 2 martie 2013 la 12:21

casele trebuie asezate pe diagonala!!!

Răspunde

21 Remus 2 martie 2013 la 12:18

am oferit varianta in plan drept. 3d nici nu are rost sa gandesti, e prea simplu

Răspunde

Leave a Comment

*

Previous post:

Next post:

</